torsdag 26 november 2009

Anna Ternheim på Södra teatern i går


Om jag hade förmågan att bli kär i kvinnor så skulle jag med största sannolikhet falla handlöst för Anna Ternheim. Antagligen skulle jag sitta och fantisera, surfa efter bilder på henne på kvällarna, lyssna på hennes låtar och gråta lite. Nu är det inte så. Men jag tycker ändå att hon är helt fantastisk. Hon är sjukt musikalisk, sjukt snygg och verkar dessutom trevlig och rolig.

Ankan och jag såg henne på Södra teatern i går och jag kände mig helt konstig efteråt. Det finns inget konstlat, ingen tilllgjordhet över Anna Ternheim. Hennes musik är bara klar och vacker och självklar. Om du inte lyssnat på henne tidigare tycker jag att du ska börja nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde om en föreställnig med Lennart Jäkhel som sjunnger svensk badland country och Kristina Lugn som tågvärdinna. Den skulle jag velat se!

MonaS sa...

Mona var det som ville se. föreställningen!