onsdag 17 september 2008

För mycket tid - för lite att göra?

The Stranglers sjunger här på någon sorts svenska. Jerkan har varit snäll och "översatt" texten. Insnöad är jag kanske, men för lite att göra? Nix.

"Låt mig berätta om Sverige
Enda landet där molnen intresserar
Storebror säger det är stället för dig

För mycket tid att tänka. för lite att göra
För mycket tid att tänka, för lite att göra
För mycket tid, för lite att göra

Jag är insnöad på östfronten

Förändringar på minimum
Hypokondrisk gravsten
Känsla för humor förlorad nånstans

För mycket tid att tänka. för lite att göra
För mycket tid att tänka, för lite att göra
För mycket tid, för lite att göra

Jag är insnöad på östfronten

Cumulus nimbus för dig

Förändringar på minimum
Hypokondrisk gravsten
Storebror säger det är stället för dig

Jag är insnöad på östfronten
Jag är insnöad på östfronten
Jag är insnöad på östfronten

Jag är insnöad."

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk på sitt sätt. The copycat tassar runt här kan jag ju säga.