onsdag 17 mars 2010

Ögonfransgegga som fungerar


Folk har olika preferenser när det gäller skönhet. En del spenderar mycket pengar på att försöka se bruna ut året runt. Andra sprutar in grejer i läpparna eller i rynkorna. Själv är jag löjligt förtjust i att ha långa ögonfransar. Jag har haft permanenta lösögonfransar flera gånger, inför speciella tillfällen. Det är dyrt men håller i flera veckor, förutsatt att det inte är väldigt kallt förstås, vilket jag bittert fick erfara när jag skaffade lösfrallor sist, mitt i ruggigaste vinterkylan. De trillade då av efter en vecka.

Nu har jag sedan den 27 januari applicerat produkten Neulash varje kväll före sänggåendet. Jag var minst sagt skeptisk innan, men jo, efter en dryg månad är fransarna längre och fler på de ställen där det faktiskt funnits luckor i fransraden. I mitt fall tycker jag att det tar längre tid än 30 dagar innan det händer något, men det är nog individuellt hur snabbt håret växer. Många upplever att deras fransar blir böjda av kuren, men jag kan faktiskt inte uttala mig om det eftersom mina fransar är naturligt böjda. Produkten svider något, men jag har inte blivit röd runt ögonen.

Bilden är tagen innan jag blev sjuk och tappade rösten. Jag har inget annat smink än mascara och har bara använt photoshop för att ta bort två blodådror som såg helt vansinniga ut i extrem närbild. Tyvärr har jag ingen bra före-bild.

I DN:s sminkblogg har Malin Crona provat Neulash. Hur det gick för henne kan du läsa här. Det bör tilläggas att min förpackning är mindre och att den kostade 895 kr, inte 1595 som den stora.

Nej, nu väntar sängen igen.

3 kommentarer:

Karin sa...

Mycket intressant. Dina ögonfransar ser jättelånga ut på fotot, nästan som om du har lösögonfransar.

Anonym sa...

om man slutar använda medlet, vad händer det då? blir de som de var
förut eller?
nyfiken

Eva sa...

Ja, jag antar att fransarna återgår till sin vanliga längd när man slutar. Fransarna byts ju ut med jämna mellanrum. Jag använder inte medlet precis varje kväll längre, i förhoppningen att medlet ska räcka längre, och hoppas att det funkar med regelbunden men ej daglig användning.