tisdag 9 mars 2010

Nya bågar

Jag har bestämt mig för bågarna på bilden. Det syns inte på bilden, men de är svarta och liksom självlysande oranga. Inte fullt så crazy som man skulle kunna tro, men ändå kaxiga. Jag tvekade först men blev påhejad av en fd kollega som var i butiken för att köpa en present samt en okänd dam med fuchsiafärgade bågar.

På den här bilden ser jag ut som en helt annan kvinna, tycker jag. Inte helt likt mig i framtoningen. Och jag fantiserar om vem jag skulle kunna vara om jag inte kände mig själv. Alternativ bildtext ur DN: Sylvie Betrand, 42, forskare i kvinnohistoria vid universitetet i Marseille, säger att de senaste årens lågkonjunktur påverkat de franska familjerna negativt. Hon tror att man kommer att få se en stark tillbakagång när det gäller kvinnors löner inom den statliga sektorn.

Oh, well. En kollega sa till mig i dag att jag ser mycket piggare ut i ögonen. Det beror på de ögondroppar mot allergi som min läkare skrivit ut. Dimman är borta och jag ser allt i ett nytt ljus.

2 kommentarer:

Hajcharlott sa...

Var det Tom Ford-bågarna? Snygga! Är himla nöjd med mina Cheap Monday. Skönt med lite större rutor faktiskt.

Anonym sa...

Jättesnygga! Är man inte starkt närsynt så kan man ju välja bågar ganska fritt, utan att det blir en obehaglig överraskning när glasen väl är på plats. :o)

/Sara