tisdag 25 januari 2011

"Knagglig väg"


- Hej! Jag sitter här med en massa knagglig väg framför mig.

Sunkan ringer och jag fattar inte vad hon menar. Är gatorna isiga igen? Var de inte ganska torra nyss? Och vad är problemet? Ska hon gå långt?

Men sedan förstår jag: Hon har gjort Rocky Road-godis!

Här är hennes recept:

600 gram blockchoklad
3 deciliter salta jordnötter
1 deciliter pistagenötter
2 påsar dumlekola
Några nävar marshmallows

Smält blockchokladen över ett vattenbad. Dela dumlekolan och marshmallows i mindre delar (halvera), skala pistagenötter. Vänd ner dumle, marshmallows, jordnötter och pistagenötter i den smälta chokladen. Häll ut på plåt och låt svalna, skär i bitar. Smarrigt!

Om det blir gott? Ja, konstigt nog till och med godare än jag föreställt mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

smarrit värre, ska försöka göra det i helgen. E