lördag 8 januari 2011

Träningsåret 2011


Jag går rätt mycket på Friskis & Svettis just nu. Precis som alla andra, tycks det. Det blir mest lugn träning som yoga för mig - av flera skäl. Jag är väldigt stel och behöver sträcka på mig och finna lugn. Dessutom blir jag bara större av intensiv träning. Förståsigpåare brukar påstå att man inte alls blir större av styrketräning, men johodå. Det är naturligtvis individuellt, men jag bygger muskler och bränner inte fett. Min kropp är fenomenal på att behålla fett, vilket hade passat väldigt bra i en annan tidsålder.

Förståsigpåare brukar också påstå att man blir smal av konditionsträning, men det blir jag inte alls. Aptiten ökar betydligt mer än förbränningen. Så jag håller mig alltså till yoga, core och ett konditionspass i veckan. Man vill ju kunna springa till bussen liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vi hörs, ska banne mej låta mitt kort börja gå lite varmare nu! :-)
E