fredag 31 december 2010

Nu tar vi nya tag


Så här under de sista timmarna känner jag att jag borde skriva några rader om året som gått. På många sätt har det varit ett mellanår; inga världsomvälvande saker har skett i mitt liv eller i bekantskapskretsen. Bortsett från fem (!) tunga förkylningar har jag fått vara frisk. Och jobbet har varit helt okej med fantastiska kolleger.

När det gäller resor har det varit ett smått sensationellt år: Berlin, Paris, New York, Philadelphia, Boston, Göteborg, Åland och Wien... Svårslaget!

Det har varit ett år av tjatig väntan: på att andra ska bli klara eller bestämma sig, på att askmolnet över Europa skulle flytta sig, på tågen mellan Stockholm och Uppsala.

2011 ska jag blir klar med min spänningsroman och förhoppningsvis hinna få den antagen av ett förlag. Jag ska hitta ett nytt jobb och åka till USA igen. Och så ska jag må bra, har jag tänkt.

Nyårslöfte? Att bli en duktig blodgivare.

Hoppas att alla mina läsare får ett kanonår 2011!

2 kommentarer:

Åsa Isacson sa...

Heja heja Eva! Kram och god fortsättning på dig! /Åsa

Eva sa...

Kram och god fortsättning på dig själv! :-)