lördag 7 augusti 2010

Ser jag ut som Maria Montazami, eller?


När jag nyligen var i Kalifornien besökte jag sminkmekkat Sephora. Jag har tidigare väldigt goda erfarenheter av denna kedja: kunnig och vänlig personal och stort utbud. Men i deras Hollywoodfilial blev jag rätt besviken. Jag gick fram till en expedit, bara det är ganska konstigt eftersom de brukar vara snabba på att fråga om man behöver hjälp, och bad henne leta upp ett mjukt varmrött läppstift. Hon visade mig då ett gäng mörkt blåröda läppstift. Och när jag inte blev stormförtjust visade hon mig några fler. När jag ändå inte blev nöjd, och preciserade vad jag ville ha, visade hon mig ett annat märke, fräste att "du kan titta själv" och gick sin väg.

Jag gick till en annan expedit. Hon sa att jag inte kan ha varmröda läppstift eftersom jag har "ginger hair". Hon plockade sedan fram bäbisrosa och beiga stift. (Detta efter att en gubbe som var något slags chef föreslagit "browns" på mig.)

Hur fick de den här idén? Ser jag ut som Hollywoodfrun Maria Montazami eller? Till slut enades vi om stiftet på bilden, ljust men betydligt mörkare än dem hon tidigare föreslagit. Jag blev visserligen nöjd till slut, men färgen var långt ifrån vad jag bad om från början. Färg och märke:
Tarina Tarantinos Queen Alice som enligt beskrivningen ska vara "pinkish brown". Själv skulle jag beskriva den som "soft berry pink".

PS. Jag har för en gångs skull lite läppglans på bilden, ovanpå läppstiftet.

Inga kommentarer: