fredag 11 juni 2010

Blandade banaliteter

Jag tror fortfarande att det är fel på kommentarfunktionen i bloggen. Någon jag känner har försökt att lämna en kommentar på samma inlägg tre gånger utan att lyckas. Så om även du skrivit något som jag inte publicerat så handlar det inte om det du skrivit, såvida det inte är något ruskigt elakt förstås.

I dag har jag åkt tåg i tre timmar. Fram och tillbaka till jobbet. Fram och tillbaka till kattvakterna. Och det känns så oerhört mycket lättare att resa dessa sträckor när det är sommar än när det är vinter och beckmörkt. Det borde alltid vara sommar. Alltid.

Propplösare: Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag har använt det en gång när jag bodde i Sundsvall. Effektivt men antagligen inte så miljövänligt.Samtidigt finns det väl lagstiftning som reglerar giftigheterna? Det är stopp i tvättfatet på toan. Och jag har inte lust att skruva i rören och gräva bland smutsen. Gummipropp? Inte så effektivt, va?

Inga kommentarer: