lördag 8 augusti 2009

Varför tänka när man kan springa?

Expressen publicerar i dag ett nytt journalistiskt bottennapp när man låter "reportern" Johan T Lindwall provspringa Victoria Bernadottes löprunda på Öland. Han rapporterar entusiastiskt att den börjar nere vid Sollidens slott och går längs med hela slottet och dess stängsel. Därefter viker den ut på Alvaret och ner mot fastlandet och Kalmar. Han ger den fyra av fem getingar. "Som erfaren löpare, jag springer minst 1 mil per dag, så är jag efteråt förstummad. Nu förstår jag varför de ger sig ut så ofta och tränar på Öland. Maken till vacker och tuff löprunda har jag sällan skådat", skriver han. Ja, varför fråga vad kvinnan tycker om saker som rör Sverige och hennes person när man kan kuta i hennes fotspår? Varför anstränga sig mentalt när man kan göra det fysiskt?


Nu väntar jag bara på att få veta hur det känns att uträtta sina behov på hennes toalett. Är den också "snudd på världsklass"? Hur låter det det när strålen träffar porslinet? Hur känns toalettpapperet mot huden? Och är vattenkranarna av guld?

Läs artikeln "Toppbetyg till Vickans löprunda" här.

Inga kommentarer: