söndag 19 oktober 2008

"Livet blir värdelöst om man inte får äta pasta"

I dagens DN säger Paolo Roberto att livet blir värdelöst om man inte får äta pasta. Jag håller fullständigt med honom. Pasta tröttnar man inte på.

Paolo sågar GI-metoden och säger att hjärnan är en av kroppens största konsumenter av kolhydrater, så man blir smal men dum i huvudet.

Han fortsätter:
- Helvetet - och då ska man komma ihåg att mitt katolska helvete är mycket värre än ert - är en plats där man får leva i tusen år bara på quinoa!

Hahaha! (Jovisst, fast visst ligger det något i att man ska sträva efter att äta lååångsamma kolhydrater. Det är bättre för kroppen.)

kväll ska jag försöka mig på Paolos, eller snarare hans fastrars, recept på spagetti med jätteräkor. Självklart använder även jag ekologiska jätteräkor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig och Paolo!

Anonym sa...

får vi receptet tack

Eva sa...

klicka på länken