lördag 18 oktober 2008

Att döda med rosor och rödceder

Som ni vet, avid readers, för jag en hård och ojämn kamp mot pälsängrarna i garderoben. Jag vet inte hur ofta ni andra städar och torkar ur era garderober? Själv känns gör jag det för jämnan. Annars käkar pälsängrarna upp mina kläder. Eller egentligen gör de bara hål på dem så att de blir obrukbara. Min jättefina omlotttröja som jag hämtade i torsdags har redan ett omisskännligt hål, fast på ett ställe där jag kanske kan dölja det. Rekordsnabbt gick det.

Sedan min favoritprodukt på järnaffären, det luktlösa medlet med det fantastiska namnet Insektenkiller, förbjöds av kemikalieinspektionen har jag sprejat med ett medel som luktar tungt av artificiella rosor. Så äckligt att jag nästan är glad att det inte går att spreja direkt på kläderna, vilket hade varit perfekt annars.

Nu har jag beställt små hjärtan av rödceder, ett träslag som enligt en kollega avskräcker de små rackarna. Helst ska man tydligen använda oljan, men jag börjar testa med träbitar. Håll tummarna för mig nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

malkulor användes förr, men de har en lukt som måste vädras ur före användandet av kläder, ättika blandat i vatten, sprajas där ohyran finns, testa, hundvalpar avskyr då man sprajar på tex skor som är häliga att bita på, aceton lukt kanske är nåt?
Antisimex tar bort allt, kostnads fritt, om man har hem försäkringen i Folksam, även getingbo som min kompis Kerstin hade på väggen ute. mamma