lördag 14 juni 2008

Reklamgubbar i tunnelbanan

Häromdagen såg jag Iprenmannen i tunnelbanan. Han körde inte blått och vitt utan hade på sig en gubbkeps i diffus färg, mörka glasögon och en rostfärgad täckjackeaktig kavaj. Han log uppmuntrande mot mannen mittemot och nickade bekräftande när hansa något.

För en tid sedan satte jag mig ner i tunnelbanan och upptäckte att gubben med fez i lottoreklamen satt snett mittemot. Vad var detta? Dolda kameran? För han bar fez i verkligheten också, och han hade med sig en massa bråte i en väska. Jag bara väntade på att han skulle hitta på något rackartyg. Fast det hände inget. Han var nog bara ute och reste privat.

2 kommentarer:

nitro2k01 sa...

Trefvligt. Själv träffade jag Boxer-Robert. Eller nästan i alla fall.
Jag frågade honom om han visste var medveten om vem han såg ut som och svarade lite trött "Ja".

Eva sa...

Vilket öde att se ut som Boxer-Robert!