tisdag 5 april 2011

Textredigering i all oändlighet


Jag sitter och skriver på min bok. Just nu har jag cirka 150 sidor och det börjar bli svårt att hålla reda på vad som händer var och i vilken ordning scenerna kommer. Det brukar sägas att om folk visste vilket arbete det är att skriva en bok så skulle ingen ens försöka. Och att de som verkligen lyckas är de som står ut med att redigera, redigera, redigera i all oändlighet. Jag har ingenting emot att bearbeta, tvärtom är det något som jag vant mig vid efter åratal av arbete med text. Men ibland tenderar jag att tappa farten, för det är så mycket annat som händer runtomkring. Dessutom undrar jag ibland vad som blir kvar efter att jag strukit och lagt till.

Därför är den här låten inspirerande. Det är originaldemon till Heaven 17:s hit Temptation, och i den här versionen tycks låten ha parat sig med Tainted love. Men man hör ändå vilken låt det är och vilken potential den har. En kraftig bearbetning krävdes, men sedan blev det en jättehit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kloka ord som jag tar till mig!
/Karin