torsdag 21 april 2011

En gladare påsk?


De här gulliga barnen kom och hälsade på mig i dag. Bilden är inget vidare, men hur lätt tror ni att det var att få dem att stå stilla? De gav mig handgjorda påskkort, och som tur var hade jag godis hemma. Faktiskt muntrade de upp mig rejält. För i övrigt känns det mesta trögt just nu. I går sa jag till maken att jag måste göra om mitt cv ordentligt. "Ja, men det du har är väl bra?", sa han förvånat. Kanske det, men det är någonting som är fel. På mig. Eller på min meritförteckning som jag tröskat igenom hundratals gånger, mest själv men även med arbetsförmedlare, jobbcoacher och kompisar. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra om, eller hur jag ska göra det. Ett självlysande cv som blinkar?

Jag känner hela tiden att jag borde jobba hårdare, men hur då? "Du gör ju redan allt du kan", säger maken. Och jag måste nog hålla med.

Det finns folk i min närhet som lyckas med saker nu, folk som når framgång på olika plan. Jag brukar sträva efter att glädjas med andra, men just nu är det svårt.

Inga kommentarer: