måndag 4 januari 2010

Smärtsamma insikter och nagellack

00-talet förde som jag skrev tidigare med sig både goda och onda saker. Något jag lärde mig var att det finns många som skräms av att andra människor inte alltid tycker och beter sig exakt som de själva. Egentligen borde jag väl ha insett det för länge sedan. Visst. Men under 00-talet blev det extremt tydligt för mig.

Jag blev även rabiat rökmotståndare under 00-talets sista dagar. Från att ha ryckt på axlarna och tyckt att man kan stå ut med lite rök ibland så har jag svängt till totalanti. Om du röker: Tänk på att göra det så att inga andra människors lungor påverkas. Du kanske klarar rökning bra, men alla andra gör det inte.

En positiv sak jag upptäckte under 2009 var svart nagellack. Varför har jag inte använt det förut? Det är ju supersnyggt och ser classy ut, och när det flagnar ser det rockigt ut...

Ja, ja, jag hoppas att alla läsare mår bra så här i början av 2010 och att detta bara är början på ett fabulöst år.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag håller helt med dig angående rökning. Är själv totalanti och tycker att det är uräckligt med cigarettrök och -lukt, men framförallt är det ju som du skriver farligt. Mycket, mycket hälsovådligt.