söndag 31 januari 2010

Kyla och postkodlotteriet

Jag reagerar inte på saker samma sätt som andra kvinnor. Tror jag. Ibland känns det som om jag har en helt annan verklighetsuppfattning.

Ett exempel: Folk klagar på att det är så kallt. Men jag tycker att det är kanonbra, om man bortser från förseningarna i tågtrafiken förstås. Nu får man tillfälle att använda de där riktigt tjocka ylletröjorna som man i Stockholmstrakten sällan kan ha på sig under normala blaskiga vintrar. Och en kompis som bor mer naturnära har kunnat skaffa skidor. Hur ofta kan man åka skidor i Mellansverige på den så kallade vintern?

Och häromdagen fick jag ett brev som nästan fick mig att jubla. Har hon vunnit på det där frireligiösa postkodlotteriet, tänker ni? Nix! Det var en kallelse till mammografi på Södersjukhuset. Jag ska få kolla om jag har cancer, detta för en struntsumma. Vilket bra land jag lever i!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig. Klimatmässigt tycker jag att det här är den bästa vintern på länge. Hellre detta än det gråa, råa blasket vi brukar få dras med här.

/skidåkerskan Karin