torsdag 10 april 2008

Receptionist eller präst, yrken för mig?

Jag har gjort ett nytt karriärtest.

"You would most enjoy a career that allows you to meet new people. You would also be happiest in a career that allows you to be free and flexible, and allows you to be extremely creative."

Visst, det stämmer, men kolla på förslagen de ger mig:

Some careers that would be perfect for you are:

Stockbroker (NEJ)

Secretary (Jösses! Neeeej!)

Receptionist (Nej, hade kanske varit ok tidigare i mitt liv, men fritt och flexibelt, hur då?)

Director (of what?)

Recruitment Consultant (Jo, det är mycket möjligt)

Politician (nej)

Marketing (kanske)

Human Resources Manager (nej)

Religious Minister (som ateist? Njaaaa...)

Teacher (been there, done that)

Lawyer (nix)

Advertising (Jodå)

Consultant (???)

Financial Adviser (öööööh!)

Financial Planner (se ovan)

GP (nej)

Physical Therapy (nej)

Occupational Therapy (???)

Public Relations (jodå)

Estate Agent (nej)

Travel Agent (nej)

Restauranteur (nej)

Hotel Manager (nej)

Events Organiser (kanske)

En gång gjorde jag ett test som visade att jag borde bli riskkapitalist. Sure, bara jag fixar slantarna först så löser det sig nog.

4 kommentarer:

Hajcharlott sa...

Haha var hittar du alla test?! Kul att man tros skulle kunna vara så "konstnärlig", men kolla sjunde förslaget... Kusligt ju!

Novelist

Photographer

Vet

Medical Technician

Paralegal

Geologist

Marine Biologist

Graphic Designer

Online Content Developer

Webmaster

Computer Security

Producer

Computer Programmer

Technical Writer

Systems Analyst

Meteorologist

Artist

Anonym sa...

Ja du Eva, vad sägs om mitt resultat?

* novelist
* photographer
* vet
* medical technician
* paralegal
* geologist
* marine biologist
* graphic designer
* online content developer
* webmaster
* computer security
* producer
* computer programmer
* technical writer
* systems analyst
* meteorologist
* artist

Vet inte om jag passar för något...

Anonym sa...

Jag fick lika som dig Eva. Jag tycker att stockbroker var mest bisarrt för min del./pernilla

Anonym sa...

Jodå, för allan del. Men vad är en paralegal för nåt?

Artist

Historian

Banker

Novelist

University Professor

Photographer

Vet

Paralegal

Graphic Designer

Online Content Developer

Webmaster

Producer

Managing Director

Nutritionist

Advertising

Nursing


/Karin