söndag 28 februari 2010

I walked with the zombie
















Jag fick på mig kläder som zombiefierats genom att kostymörerna hällt soja, te och annat klägg på dem. Jag bättrade själv på dem genom att ta en skalpell och göra hål i tröjan.

Sedan åkte vi till en mystisk anläggning i Högdalen och började filma. Vi befann oss ju i en stinkande fabrik eller vad man nu ska kalla det, så vi fick ha hjälm på oss hela tiden utom när vi filmade. Området var blött och lerigt. Kanske var detta det enda tillfället i mitt liv när det faktiskt var bra att jag blev smutsig.

Det blev mycket gående, fram och tillbaka, framför kameran. Och mycket väntande. Jag hade långkallingar under byxorna, flera par strumpor, "tjocksockar", flera tröjor, en fleecejacka och en vinterkappa på mig mellan tagningarna. Ändå frös jag mycket. En snäll sminkör svepte in mina sminkade händer i en handduk som lindrade kylan lite i alla fall.

Kvart över tolv var vi klara. Jag fick skjuts till Gullmarsplan och mötte där en hel del konstiga blickar i tunnelbanan. När jag kom hem tvättade jag av mig och åt havregrynsgröt med hjortronsylt. Jag var mycket nöjd med dagen!

5 kommentarer:

Sunkan sa...

Tjejen!!! Jag hoppas verkligen man kan få se resultatet snaaaart på tv/bio. Hojta när detta kommer!!!

Sunkan sa...

Tjejen! Hoppas verkligen att resultatet av denna film kommer snaaaart!!! Hojta!

Anonym sa...

det ska vara tuffa du som vågar åka i tunnelbanan med det sminket! E

Jessica Carlén sa...

Det är ju du ju!:)
Var med som "begravningsfolk" igår!ska vara med imorogon också..Du med?:)

Eva sa...

Tyvärr inte. Jag är klar. Ska du vara begravningsmänniska i morgon också?