söndag 27 september 2009

Härlig helg

Det har varit en härlig helg. Så tänker jag nästan alltid på söndagkvällar. Just nu sitter jag med ett glas vin och smälter middagen som bestått av köttfärslimpa med fetaost och oliver samt rostade grönsaker.

I går, när vi gjort en massa nödvändiga inköp och promenerat till Riddarholmen, gick vi genom Gamla stan. Solen sken, vi satt ute och fikade - och jag kände mig stolt att kunna visa upp Stockholm i så fin höstform för turisterna.

I dag har vi dammsugit, städat toan, rensat bland kartongerna. T har repat och köpt kartonger för cd-skivor. Jag har handlat, lagat mat, bakat kaka, skrivit thrillertext och dessutom kört dvd:n Blossoms fitnessyoga II i en dryg timme. (Och ja, jag satt inte bara och tittade utan utförde rörelserna också.)

Inga kommentarer: