lördag 3 januari 2009

Sminkkollektionen från helvetet?

Som ni vet är jag väldigt intresserad av smink, och jag tycker ofta att det saknas fantasi och humor när nya kollektioner skapas av sminkföretagen. Men när Mac nu lanserar en Dame Edna-kollektion trodde jag faktiskt att det var ett skämt. För några år sedan lanserade de ju en Eddie Izzard-kollektion och det kändes fräscht, men det här... Det finns så många sköna tanter. Varför måste de välja en som inte är en riktig tant? Spana in hylsan på läppstiftet!

Sugen på Ednas smink?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men är det inte litet kul ändå? Och jag tycker att läppstiftet i nyansen Kanga Rouge är ganska snyggt.../Karin

Eva sa...

Om Dame Edna på något sätt hade varit i ropet de senaste tio-femton åren hade jag säkerligen tyckt att det var kul.