lördag 24 november 2007

Jag är bara snygg på lördagar

Det värsta med att ta bort ett födelsemärke är att man inte får tvätta håret eller träna, för kirurgtejpen och det underliggande såret får inte bli blött. Och man kan inte känna sig fräsch med smutsigt hår, i alla fall inte jag. Det spelar ingen roll vilka kläder och vilket smink jag tar på mig.

Jag har inte tvättat håret sedan i måndags och i dag ska jag äntligen få rengöra det. Jag tvättar alltid håret på lördagar, den enda dagen i veckan då jag hinner fixa till mig ordentligt. Faktum är att jag bara är snygg på lördagar. Det skulle kunna bli en sång. Ungefär som "I'm only happy when it rains" eller "Fridays I'm in love".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack och lov för smink och olika hårvårdsprodukter säger jag bara! En dag som börjar med att jag ser för taskig ut kan utveckla sig ganska bra efter applicerandet av diverse kosmetika.

Anonym sa...

Fast ibland händer det, för mig i alla fall; att smink bara gör det värre. Om jag har en sådan dag brukar till och med det ljusaste läppstift se grällt, klibbigt och utsmetat ut. Ögonskuggan som brukar hålla sig på plats flyter ut, tynger ner ögonlocken och sprider ett klumpigt puder över kinderna. Som har fått åttitals-rougestreck i åttiotals-orange trots att jag använder ljus blusher som går åt rosa. Huden bllr grönaktig av min fina puderfoundation som jag i vanliga fall inte kan undvara eftersom den jämnar ut mitt ansikets rödprickighet.

Men oftast går det bra!
Häpp!

Anonym sa...

Jag sympatilider med dej! Var idag och tog bort vad jag trodde skulle vara endast ett styck födelsemärke, som har suttit dumt till, typ där halsbandet hänger och dinglar. Jag har upplevt att det har förändrats, stod ut och hade ett hårstrå i sej, hur 17 jag nu missat det. Men men, så säger hon att dom som står ut och har hårstrå i princip aldrig är farliga! Men så spana hon runt lite, och upptäckte på högerarmen nedanför axeln, där man mycket praktiskt brukar ha sin jobbkamera hängande, och alltid drar i med kameraryggsäcken, hittade hon en platt elaking....så nu är jag med stygn...buu...fast jag brukar läka bra, och får väl hoppas på en lugn vecka i nyhetsvärlden :-) och glad att jag tvätta hår idag! Miss E.