söndag 10 oktober 2010

Fixarhelg

Under den här helgen har jag farit omkring och fixat saker nästan hela tiden. Köpt blommor och jord, planterat dem på gården, planterat om blommor i lägenheten, tränat och läst massor av texter. Jag har väldigt mycket att göra just nu, både hemma och på jobbet. Inga livsomvälvande saker, bara en jättemängd småsaker som måste bli klara för att jag ska få något som liknar sinnesro. Det bildas lätt högar, både bildligt och bokstavligt talat, när man är borta från hemmet i tolv timmar eller mer på vardagar.

Detta är ett av skälen till att jag inte följde med T som varit i London och rockat de senaste dagarna. London är härligt, men det funkar inte om man sitter och funderar på vad man borde göra hemma hela tiden. Ett annat skäl är förstås ekonomin. Som det ser ut nu blir jag arbetslös vid nyår, så några större ekonomiska utsvävningar ägnar jag mig inte åt just nu. Det tredje skälet talar jag inte om här.

Nu ska jag fortsätta med mitt fixande. sedan blir det middag och ett glas vin. Men jag lämnar er med en cover som faktiskt är bättre än originalet. Vilka andra coverlåtar överträffar sina original? Ge mig tips!

1 kommentar:

Karin sa...

Jealous Guy med Bryan Ferry!