fredag 6 maj 2011

Efterlysning: Koskenkorva Salmiakki

Till min stora förtvivlan har jag just insett att gudadrycken Koskenkorva Salmiakki inte längre finns i Systembolagets beställningssortiment. Jag har nämligen lovat att ta med en flaska till min kusin som bor i USA när jag åker dit i juni. Och jag tror att det blir svårt att hinna med en Ålandskryssning innan dess. Dessutom känns det minst sagt märkligt att ensam jaga i väg med Ålandsbåten bara för att få tag i en spritflaska. Så nu kommer en vädjan från djupet av mitt hjärta (darrar på stämman): Ska du eller någon du känner åka till Åland/Finland inom de närmaste veckorna? Kan du/de köpa två flaskor à 80 pix åt mig? Man får någon sorts hittelön. Hör av dig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra information, bästa inlägget nyttig, Tack för aktien this.I kommer tillbaka för att läsa mer.

Anonym sa...

finns det inte nåt liknande med lakris på SB?

Anonym sa...

Ryys, nån äckligare dryck kan jag nästan inte tänka mig. ;-) /Karin

Eva sa...

Spriten är grejad nu! :-)

Anonym sa...

Den måste vara helt underbar. älskar saltlakrits i alla dess former. Har ca: 100 olika sortes saltlakrits i min butik på Folkungagatan 112, Södermalm.
Lasse

Eva sa...

Lasse: Jag har hört talas om din butik. Kommer nog och hälsar på endera dagen! :-)