torsdag 21 maj 2009

Dagens frågor

Jag har precis gjort en pizza och undrar varför jag tenderar att sticka in skallen i ugnen i direkt anslutning till att jag öppnat luckan? Andra frågor: Varför är det så himla svårt att få tag i en tekanna som är lagom stor och lagom dyr och utan konstigheter? Och varför sommarjobbade jag i hemtjänsten och inte i en teaffär?

Det händer inte ofta, men nu började jag nynna på en gammal vacker psalm som vi fick sjunga i lågstadiet:
Jag har ofta frågor, Herre,
men så sällan har jag svar.
Jag står ofta vid ett vägskäl,
och jag tvekar vid mitt val.

Minnet är en konstig grej. Får barn sjunga psalmer nu för tiden? Eller är det låtar som hemska Idas sommarvisa som gäller till hundra procent?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla på Myrorna. Jag köpte en underbar med rosor för 35 kr.
Mona