torsdag 12 juni 2008

Dagens låt: Andraklasspassagerarens sista sång

När jag var liten och satt och väntade på SVT:s barnprogram spelades ofta Mikael Wiehes låt Titanic i tv. Jag kom att tänka på den i dag igen, främst den textrad som faktiskt avslutar sången:

"Vi har förlorat den allra sista gnuttan hopp.
Vi går till botten där vi står, men flaggan den går i topp!"

Wiehe är ingen favorit hos mig, men den här sången gillar jag verkligen, främst på grund av texten.

Hmm... Här tänkte jag skriva något om att jag känner mig glad just nu. Men resonemanget skulle bli långt och invecklat. Jag besparar er detta babbel.

1 kommentar:

Anonym sa...

tror du är glad för, nytt jobb, sommar, usa resa, Tommy, goda vänner, norrlands resa, livet blir vad vi gör av det, vill vi deppa, el se på det positiva, vi kan bestämma själv vad vi gör av våra liv.
ni unga i Sverig vet ej vad krig och andra undbärande vill säga , le var glad.
ta vara på dagen, varandra