söndag 25 oktober 2009

Viktiga frågor på söndagskvällen

Varför luktar alla sköljmedel ungefär likadant när det kommer till kritan? Man står där i affären och sniffar och väljer mellan blomsteräng och outdoor fresh och tjofaderittan med mandelolja, men när man bär in kläderna från tvättstugan luktar de samma diffusa och ganska menlösa parfym ändå.

Varför "ska" man tycka att Dan Brown är kass? För att han säljer miljoner ex av sina böcker? För att de är så spännande att man inte kan lägga ifrån sig dem? Ok, jag har bara läst Da Vinci-koden men jag tycker att en författares förmåga att skriva spännande inte ska föraktas.

Varför står det alltid någon lirare och ska panta minst två sopsäckar med flaskor och burkar just när jag kommer med veckans skörd av plast och glas? Är det någon som ringer och varskor nån avlägsen mental släkting till Burk-Curt och säger: Oi! Nu ska Eva gå och panta på Hemköp. Skynda dig dit med hela ditt lager!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sköljmedel kan man skippa helt. Det blir ingen skillnad, jag minns inte när jag köpte sköljmedel senat, men det var nog nångång i början på 1990-talet.
/Erika

Anonym sa...

helt onödigt med sköljmedel, i de flesta tvättarna, prova utan , spar pengar och miljön.

Anonym sa...

Ha, ha, kul om vardagens mysterier.
/Sara