lördag 15 mars 2008

Chrilles kalkon

Jag sitter och dricker vin och kollar på Melodifestivalen, just nu Christer Sjögrens kalkonbidrag I Love Europe. Precis som Jerkan säger är den i klass med Forbes Beatles. Herregud, låt inte honom vinna, tänker jag och tar en stor klunk vin.

Jag har faktiskt träffat Chrille en gång. I något sammanhang stod jag en vårvinterdag utanför Kaffebar, ni vet det där stället som alltid nämns i Stieg Larssons böcker, och av någon anledning stod Chrille också där. Nu råkar han vara min mormors stora idol, så jag stegade in på bokhandeln intill, köpte ett vykort och klampade fram till Chrille. Jag gav honom en ursäktande, närmast lidande blick och bad honom skriva en autograf till Helga, i dag snart 89. Han såg på mig, lidande även han men i samförstånd, skrev sin autograf och gick.

Mormor blev väldigt glad i alla fall.

Den som, mot förmodan, vill lära sig några av hans moves kan hitta dem här.

5 kommentarer:

Hajcharlott sa...

Vi var ju på plats på första deltävlingen i Scandinavium. Jag kan avslöja att det var många ännu värre moves som Christer gjorde på scen som inte kom med i tv! Sambon hejade på Christer - han är inte glad nu. Jag är inte heller nöjd med resultatet.

Eva sa...

Hejade han på Christer? PÅ RIKTIGT ALLTSÅ? Jag blir rädd...

Själv ringde jag och röstade på BWO två gånger.

Anonym sa...

döm inte ut någon, nästa gång är kanske du under luppen, alla förståsigpåare borde knipa käft , smaken är som baken delad.
pippi långstrump

Anonym sa...

Det skrämmande är att Christer Sjögren gick direkt till finalen, uppenbarligen är det många ute i stugorna som gillar honom. Fast det var ju underhållande att se hans kalkonbidrag, drog ner många skratt här hemma i soffan. /Karin

Eva sa...

Christer är en duktig dansbandssångare. Det här var inte en bra låt, speciellt inte texten.