onsdag 17 juni 2009

En halsning fran det stora applet

Det ar 20 grader varmt i New York, helt perfekt tycker jag. Forsta dagen sporegnade det precis som det gjort hemma den senaste tiden. Vi haller mestadels till i East Village, men i gar gick vi till Guggenheimmuseet som ligger pa 89:e gatan, en bra bit med tanke pa att vi bor pa attonde.

Som koffeinberoende ar det svart att fa nagot vettigt att dricka har. Fast det funkar om man lyckas fa tag i en dubbel espresso for att kickstarta dagen. Varje gang man ar har sager nagon att kaffet har blivit battre pa sistone, men det sags formodligen av nagon som vant sig vid blasket. Och vad betyder 'pa sistone' i sammanhanget?

Jag har kommit in i dygnsrytmen nagorlunda nu, men forsta natten dromde jag psykedeliska drommar dar jag rakade smeta mascara pa det jag trodde var mina ogonfransar men som i sjalva verket var blommor som forvandlades till lampor. Katter som sprang i hamsterhjul var ocksa med pa ett horn.

Jag har hittat turkosa doc martens, atta hal, halvhoga med andra ord, som jag ar sugen pa att kopa. En flicka bor val passa pa om hon hittar fina skor i strl 43? ;-)

1 kommentar:

Sunkan sa...

Det var en rejäl promenad ni fick. Gick ni både till och från? Undrar hur lång sträckan var i meter. Hmm...

De där Doc Martens låter som att de är sååååååå underbart härliga!!! Vill se! Har fotografen agerat?