söndag 7 september 2008

Eva slår ett slag för lövbiff och dijonsenap

Min kompis Karin mejlade i går om en maträtt som hon och pojkvännen lagat:

"I går åt vi fylld lövbiff och senapspotatis till middag. Jag strök på dijonsenap och lade kapris på lövbiffarna, rullade ihop dem och fäste med tandpetare. Saltade och pepprade och stekte nån minut på varje sida. Potatisen skar jag i centimeterstora bitar och kokade i en blandning av matlagningsgrädde och dijonsenap, plus salt och peppar. Detta serverades med sockerärtor. Mycket god middag!"

Visst låter det gott! Lövbiff och dijonsenap är en riktig höjdare! Och potatisen! Mmmmmm...

Själv brukar jag göra en röra med finhackad gul lök och saltgurka, kapris och dijonsenap som jag rullar ihop i skivor av lövbiff, fäster med tandpetare och steker. Till det brukar jag servera pressad potatis. Det är också smaskigt.

Nu ska jag gå och äta rostade grönsaker och lövbiff, dock inte med dijonsenap den här gången. Det blir gott med mango chutney till också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, lövbiffen med saltgurka etc har du bjudit på nån gång, smaskens!!