söndag 29 mars 2009

Pampigt och vilsamt

Det här musikstycket av Johann Pachelbel - Canon in D Major - här framfört av London Symphony Orchestra är bland det vackraste jag vet. Pampigt och vilsamt på samma gång. Perfekt på våren.

4 kommentarer:

  1. ja så fint, Torsten H lyssnar alltid på classisk musik i bilen.
    E

    SvaraRadera
  2. Har ett ord att säga om detta... Vackert!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, lite barock är aldrig fel för små människor!

    SvaraRadera
  4. Det här är en av mina favoriter också, väldigt vackert. /Karin

    SvaraRadera