
Den här hotta skivan såg jag i en affär i LA i somras. Jag skulle vilja lyssna på den. Vilken musik passar egentligen bäst till pizza?

Av min mormor har jag fått det här fotot som förstoring. Det är verkligen kul att ha. Det är för övrigt jag som är den lilla spralliga krabaten. Länge sedan någon kunde kalla mig liten. Visst är min mamma gullig?
T pysslar i köket och jag rensar bland mina papper. Grace hjälper som vanligt ivrigt till. Och nej, vi kollar inte på Kalle Anka, vi är vuxna you know. 
I går hade vi som sagt julfest på jobbet. Vid julklappsutdelningen fick jag den mycket trevliga Darth Vader-figuren på bilden. Personen som köpte den hade tänkt till! Jag hade köpt en sober, rökfärgad ljuslykta till en annan kollega, och ingen kunde gissa att det var just jag som köpt den. På bilden bär jag broschen och halsbandet som jag fick häromdagen. 

Bebaroque, Esmeralda.

Efter allt mitt tjat om foppatofflor och funderingar kring om de faktiskt skulle kunna hjälpa mig bli kvitt smärtorna från hälsporren, fick jag dessa i present av en kollega i dag, haha! Med julkulor på. En intern humorgrej på jobbet. Grace tyckte att de var kanon, så jag fick gömma dem i garderoben.


Jag har haft en dålig dag i dag. Delvis för att det var en bra dag, eller snarare bra sen kväll, i går. Men jag har även fått ett tråkigt besked om en kollega i dag, och det kändes som om någon hällt en hink med kallt vatten över mig. Jaja, i morgon är en annan dag. Det blir nog bättre då. Och hur eländigt allt än är så är jag himla snygg i håret just nu.




Det bästa jag vet är att shoppa, fika, äta och dricka tillsammans med mina kompisar. I lördags var vi några stycken som samlades på stan för att fira Petra som fyllt år. Vi knallade runt på stan och passade på att dricka en flaska Moët & Chandon innan vi drog till en italiensk restaurang på Östermalm. Kvällen avslutades på baren Och himlen därtill i före detta Skatteskrapan. Man har fin utsikt på våning 27...

Skotska strumpbyxeföretaget Bebaroques höstkollektion är här. Habegär är dagens ord.
Mannen bakom SD:s politik i Filipstad.Ja, ni har säkert redan sett det här klippet men ändå...

Det händer att jag blir sugen på en sån där kattsäng som de säljer på Ikea och andra möbelaffärer. Men sedan tar jag en titt på pälsdjuret och inser att det aldrig skulle funka. Ligga på en djurmöbel när man kan ligga på gamla kollegieblock och limtuber? Höjden av mys!
Efter två veckor av hostande, nysningar, sängläge, flitigt medicinerande och överkonsumtion av pappersnäsdukar känner jag mig nu marginellt bättre. Det går att jobba, men så mycket mer orkar jag inte. Livet är ökentråkigt. Av erfarenhet vet jag naturligtvis att gladare dagar kommer, men det är svårt att förstå just nu. I fredags gick jag in på Åhléns och köpte lite färg till kinderna. För även om jag tycker att jag är snygg som blek finns det ju gränser. På bilden har jag råsminkat mig i mer än en halvtimme. Fast det syns ju inte precis.




Jag har bytt frisyr i dag och känner mig riktigt nöjd med det. Man måste ju förnya sig ibland. Jag visade en bild på Greta Garbo och min frisör Ari konstaterade att min ansiktsform liknar hennes. Jippi! Läppstift: Rouge Coco, Vendõme, Chanel.




Tom Ford lyckas med det mesta, tycks det. Kläder, parfym, film. Nu har han tagit fram en serie läppstift också. "I took the most universally flattering colors that a woman can wear, and then I reimagined them in a modern and authoritative way," har han sagt. Läppstiften i The Private Blend Lip Color-kollektionen finns än så länge bara på några varuhus i New York. Jag är faktiskt riktigt sugen trots att de kostar 45 dollar, alltså 356,50 svenska kronor.
Som ni vet brukar jag ständigt gnälla på att det finns så lite kreativitet bland smink-tillverkarna nu för tiden. Fast nu finns det en produkt som känns åtminstone lite nyskapande: nagellack som ändrar färg!