Jag har hittat en skojig sajt som ger en bild av det Sverige vi inte vill se - den fula, osminkade sanningen. En av upphovsmännen kommer tydligen från Bergsbyn, ett samhälle i Skellefteå kommun. (Ibland hör man för övrigt hur samhällets namn, helt utan ironi, uttalas som 'Bärsbyn'.)
Kolla in Det sanna Sverige här!
Japp, och du hittade den där sajten via den här artikeln om Tierp:
SvaraRaderahttp://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=76-AV_ID=646566,00.html
Jag besökte Tierp förra veckan. Ett eldorado för alla misärturister. ;-)
/Karin