T är på en jobbpub och jag håller på med tvätten, fast det går långsamt på grund av mina ryggsmärtor. Jag kollade i kylen och konstaterade fnissigt att jag, rent teoretiskt förstås, skulle kunna laga Renee Zellwegers favoritmat: spenatomelett på äggvitor. Jag säger bara: Ljug lagom, Renee! Riktiga kvinnor behöver riktig mat, inget larv! Sådan mat funkar bra när man är sjuk, inte annars.
I stället svängde jag in på Hemköp och köpte en tonfiskkotlett som nu ligger och gosar till sig i kylen med lite fisksås och pressad lime. Jag brukar inte fundera så mycket över matpriser, men har inte tonfisk blivit dyrt på sistone?
Hm. Låter som att Renee är en sådan där person som äter en halv banan när de är sugna "på något riktigt sött".
SvaraRadera/Sara
Precis. Och som noga betonar att de inte tycker om grädde.
SvaraRaderaRenee ser konstig ut dessutom.