lördag 20 oktober 2007

Gott med savojkål?

Vi har fått vår första låda med grön- och rotsaker från Årstiderna och vi är mycket nöjda. Fast är det någon som har ett beprövat recept på en rätt där savojkål ingår? Smaskigt ska det vara!

3 kommentarer:

  1. I senaste Buffé finns ett recept med fisk och musslor.
    Vår favoriträtt är enkel. Förväll savoykålsblad, ta bort det grövsta på nerven. Ta ett fiskblock och skär det i tärningar. Krydda med salt,peppar och koriander. Gör paket och lägg i en form. Häll på matlagningsgrädde. In i Mikron ca 4 min, hög värme. Låt vila en stund för smaken. Servera med potatis. Man kan äta hur många paket som helst.
    Mona

    SvaraRadera
  2. Jaså ni fick savoykål? Jag fick rödkål

    SvaraRadera
  3. Mona: det där låter jättegott!

    SvaraRadera