Vi har fått vår första låda med grön- och rotsaker från Årstiderna och vi är mycket nöjda. Fast är det någon som har ett beprövat recept på en rätt där savojkål ingår? Smaskigt ska det vara!
I senaste Buffé finns ett recept med fisk och musslor. Vår favoriträtt är enkel. Förväll savoykålsblad, ta bort det grövsta på nerven. Ta ett fiskblock och skär det i tärningar. Krydda med salt,peppar och koriander. Gör paket och lägg i en form. Häll på matlagningsgrädde. In i Mikron ca 4 min, hög värme. Låt vila en stund för smaken. Servera med potatis. Man kan äta hur många paket som helst. Mona
I senaste Buffé finns ett recept med fisk och musslor.
SvaraRaderaVår favoriträtt är enkel. Förväll savoykålsblad, ta bort det grövsta på nerven. Ta ett fiskblock och skär det i tärningar. Krydda med salt,peppar och koriander. Gör paket och lägg i en form. Häll på matlagningsgrädde. In i Mikron ca 4 min, hög värme. Låt vila en stund för smaken. Servera med potatis. Man kan äta hur många paket som helst.
Mona
Jaså ni fick savoykål? Jag fick rödkål
SvaraRaderaMona: det där låter jättegott!
SvaraRadera