Dupond: Schysst jul vi har, va?Dupont: Jepp! Lugnt och skönt.
Dupond: Fast den där årgångsglöggen med clementinsmak var inget vidare, va?
Dupont: Nä, smakar medicin mot slem i lungorna.
Dupond: Fast den gick att dricka.
Dupont: Om man hade mycket russin och mandel till.
Dupond: Stämmer. Tur att det var en engångsföreteelse.
Dupont: Ja, den där Dufvenkrooksglöggen med hjortron var mycket godare.
Dupond: Och den var köpt på Willys.
Håller med om att årgångsglöggen inte var nån höjdare. Och då var vi ändå tvungna att dricka två flaskor för att riktigt försäkra oss om den saken. :-)
SvaraRadera