Bedövningssprutan gjorde väldigt ont. När jag jämrade mig sa doktorn:
"Åja, så ont gör det väl inte. Du är långt ifrån den första som fått lokalbedövning!"
Sedan knipsade han bort födelsemärket och brände bort ytliga blodkärl med laser så att det började lukta bränt, ungefär som när man satt och eldade hårstrån i stearinljus i lågstadiet medan fröken läste ur en bok.
Efteråt fördes födelsemärket, en del av mig, bort i en glastub och ska nu analyseras.
Det ska bli spännande att se dig utan födelsmärket. Jag har ju sett den som en mousche på dig - en effekt mot din vita hy. Fast jag inser ju att jag borde ta bort några av mina födelsemärken som jag har på ryggen, massören på jobbet har varit på mig om detta.
SvaraRaderaJag gillade mitt födelsemärke så länge det var runt, men det hade börjat växa, och min doktor gav mig ett nummer till Sophiahemmet så det var bara att tuta och köra! Det värsta är att jag inte får tvätta håret...
SvaraRaderaDå förstår jag. Bra att du tog bort det om det hade börjat växa. Hur länge tar det innan det läkt, alltså tills du får tvätta håret?
SvaraRaderaJa den har varit effektfull, fast formförändringar måste man ju se upp med har jag förstått.
SvaraRadera